Miejsca „kiss and ride”. Czy powstaną?

0
225
DSC
DSC

Miejsca „kiss and ride” w Kole i powiecie to pomysł wicestarosty Sylwestra Chęcińskiego, który chce, by powstały obok placówek oświatowych. Mają służyć bezpieczeństwu, zarówno dzieci przywożonych przez rodziców do szkół, jak i samych kierujących. Pamiętać należy bowiem, że zatrzymywanie się w dowolnych miejscach przez podjeżdżające przed szkoły pojazdy, blokuje przejazd i hamuje płynność ruchu, co przekłada się na zmniejszenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników dróg. Wicestarosta zgłosił zatem pomysł polegający na wyznaczeniu miejsc w postaci kolorowych kopert, służących do krótkiego postoju (około 1-2 minut) tak, aby dziecko mogło bezpiecznie wysiąść z pojazdu i przejść do szkoły. – Jeśli jest miejsce wytyczone, czy istnieją zatoczki, to oznaczamy je kopertami i znakiem, żeby w tym dokładnie miejscu podjeżdżać. Dajemy dwie minuty czasu, by dziecko mogło wysiąść i przejść bezpiecznie do szkoły. Na ulicy Poniatowskiego, przy szkole podstawowej, są dwie zatoki, przed pasami i za nimi, od strony szpitala, gdy wjeżdżamy do miasta, a rodzice potrafią wysadzać dzieci na pasach. Dziecko wychodzi z auta i przebiega przez pasy na dwukierunkowej jezdni. To bardzo niebezpieczne – tłumaczy Sylwester Chęciński, podając podobny przykład w Kościelcu.

Pomysł jest dobry. Pytanie tylko, czy realny do wdrożenia, mając na uwadze uwarunkowania drogowe i ilość miejsc, które mogłyby służyć strefie „pocałuj i jedź”. Jak zaznaczył pomysłodawca, projekt dotyczy dróg powiatowych w Kole oraz w gminach, i na pewno jego realizacja, jeśli dojdzie do skutku, nie będzie wprowadzona natychmiast. – To wymaga czasu, ale tam, gdzie to możliwe, i są ku temu warunki, jak np. zatoczki przy SP nr 2, chcielibyśmy ten pomysł wprowadzić.

Czy się uda? Zobaczymy.

Portal okrągłemiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here