Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Policjanci ostrzegają!

0
146

Kolejny sposób na na kradzież naszych oszczędności wykorzystują oszuści. Podszywają się pod pracowników banków i dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i wiadomością, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Rozmówcy bardzo często mają wschodni akcent. Niektórzy podejrzliwi klienci, po rozmowie z oszustem, kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca. W związku z tym stróże prawa ostrzegają i przypominają. Pracownicy banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej. Nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów, ani o pełen numer karty i kod CVV. W przypadku wątpliwości, czy rozmowa odbywa się z pracownikiem banku, należy się rozłączyć i sprawdzić numer na stronie internetowej.

źródło: KPP w Kole