Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Policjanci ostrzegają!

0
116

Kolejny sposób na na kradzież naszych oszczędności wykorzystują oszuści. Podszywają się pod pracowników banków i dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i wiadomością, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Rozmówcy bardzo często mają wschodni akcent. Niektórzy podejrzliwi klienci, po rozmowie z oszustem, kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca. W związku z tym stróże prawa ostrzegają i przypominają. Pracownicy banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej. Nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów, ani o pełen numer karty i kod CVV. W przypadku wątpliwości, czy rozmowa odbywa się z pracownikiem banku, należy się rozłączyć i sprawdzić numer na stronie internetowej.

źródło: KPP w Kole

Portal okrągłemiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here