Dostępnych więcej linii, a mniej fałszywych zgłoszeń. Numer 997 przekieruje nas na 112!

0
307

Na terenie powiatu kolskiego, od 15 listopada br., nastąpi przełączanie numeru alarmowego Policji do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Dzwoniąc na numer 997, skontaktujemy się z operatorem centrum, który obsługuje numer 112. Po odsłuchaniu informacji, obsługa infolinii zadecyduje, jakie służby ratunkowe wysłać na miejsce zdarzenia.

Operatorzy Centrum Powiadamiania Ratunkowego odbierali dotychczas połączenia na numer 112. Od 15 listopada br. połączenia z powiatu kolskiego kierowane na numer 997 będą przekierowywane do Centrum Powiadomienia Ratunkowego w Poznaniu.

Po wybraniu numeru alarmowego 997 osoba dzwoniąca połączy się z operatorem numerów alarmowych, a nie jak dotychczas z dyżurnym policji. Operator numerów alarmowych zbierze wszystkie informacje dotyczące zgłoszenia alarmowego i powiadomi o zdarzeniu wszystkie właściwe służby. Jeśli informacja trafi do dyżurnego Policji, podejmie on decyzję w zakresie zadysponowania patrolu.

Rozwiązanie takie przyniesie kilka korzyści. Dostępnych będzie więcej linii, na które będzie można się dodzwonić. Centrum jest połączone z innymi na terenie kraju, co w razie awarii lub przeciążenia powoduje przekierowanie połączenia do innego centrum. Służby dyżurne policji nie będą już musiały odbierać połączeń alarmowych, szczególnie tych, które są tak zwanymi zgłoszeniami fałszywymi, czy też niezwiązanymi z jakimkolwiek zagrożeniem. Teraz dyżurny będzie otrzymywał od operatora wstępnie zweryfikowaną informację w formie elektronicznej formatki i podejmie decyzje o dalszych działaniach. Spowoduje to odciążenie policjantów od odbierania dużej ilości telefonów, które w znacznej części nie wymagają interwencji policji, jednak blokują linię i zajmują czas policjantów.

źródło i zdjęcie: KPP w Kole