Oklejenie samochodu to doskonały sposób na podniesienie skuteczności działań marketingowych. Tego typu pojazdy nie tylko stanowią ruchomą formę reklamy, ale są też swoistą wizytówką firmy i korzystnie wpływają na budowanie jej wizerunku wśród odbiorców. Czy jednak każdy samochód można okleić? O czym warto wiedzieć przed zleceniem oklejania?
Od czego zacząć?
Pierwszym etapem prac powinno być przygotowanie projektu graficznego dostosowanego do konkretnego modelu samochodu. W internecie znaleźć możemy gotowe przykłady najpopularniejszych modeli, na ich podstawie grafik sporządzi odpowiedni wzór. Plik przeznaczony do druku powinien zostać przygotowany zgodnie z wymaganiami drukarni, która zajmie się produkcją, dobrym pomysłem będzie więc wcześniejszy kontakt z wykonawcą i omówienie wszystkich niezbędnych szczegółów.
Do oklejania pojazdów używa się dedykowanych folii polimerowych. Posiadają one cechy gwarantujące dużą trwałość przy zachowaniu żywych, niepoddających się blaknięciu kolorów. Wytrzymałość mechaniczna jest szczególnie ważna, ze względu na stałe narażenie karoserii samochodowej na uderzenia drobnych kamyczków, czy też typowe obcierki parkingowe. Użycie odpowiedniego nośnika pozwala na oklejanie samochodów osobowych, dostawczych, ciężarówek i autobusów. W tym miejscu warto jednak zwrócić uwagę na jeden, niezwykle istotny aspekt. O ile pokrycie dużych płaskich powierzchni zazwyczaj nie nastręcza żadnych problemów, o tyle w przypadku obszarów, na których występuje duża ilość przetłoczeń, konieczne będzie zachowanie szczególnej staranności i użycie folii wylewanej. Ta charakteryzuje się zdecydowanie lepszym współczynnikiem elastyczności i wprawdzie jest droższa od swojego polimerowego odpowiednika, ale dla osiągnięcia odpowiedniego efektu warto zainwestować nieco więcej — to się po prostu opłaca.
Nie tylko karoseria
Oklejeniu podlegać mogą nie tylko elementy metalowe i plastikowe, ale także okna. Trzeba oczywiście pozostać w zgodzie z przepisami, które szczególnie precyzyjnie regulują zasady zdobienia szyb i w praktyce zabraniają umieszczenia folii na szybie przedniej oraz przednich bocznych. Pozostałe przeszklenia możemy pokryć na przykład folią One Way Vision. To specyficzny produkt, który od strony zewnętrznej posiada nadrukowaną grafikę, natomiast od wewnątrz jest częściowo przejrzysty, co pozwala na skuteczne połączenie cech zdobniczych z funkcjonalnymi.
Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednym sposobie umieszczania reklam na samochodach. Właściciele pojazdów mogą skorzystać z naklejek magnetycznych, które nie są na stałe przymocowane do karoserii. Taka metoda doskonale sprawdzi się podczas eventów lub okresowych akcji promocyjnych. Wydruk na elastycznym podłożu magnetycznym stabilnie utrzymuje się na drzwiach lub masce, a kiedy nie jest już potrzebny, wystarczy jednym ruchem zdjąć go i odłożyć do bagażnika, gdzie będzie czekał na następną okazję do wykorzystania.
Wszystkie omówione powyżej metody umieszczania nośników reklamowych dostępne są w ofercie poznańskiej firmy BV FORMAT. To rzetelni profesjonaliści od lat specjalizujący się w produkcji reklam – warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia.
artykuł partnera, fot. materiały prasowe