Koniec utrudnień już niebawem! Kiedy odjedziemy ze stacji w Kole?

0
1114
Wiele wskazuje na to, że wraz z rozkładem jazdy pociągów, który będzie obowiązywał od 8 czerwca br. na stację w Kole wróci ruch kolejowy. A to oznacza, że po dwóch latach niedogodności i utrudnień, podróżni znów bez przesiadek i konieczności korzystania z autobusowej komunikacji zastępczej pojadą w stronę Poznania i Warszawy.
Przypomnijmy. Utrudnienia zaczęły się 12 czerwca 2017 roku za sprawą rozpoczęcia prac modernizacyjnych na linii kolejowej E20. Od tamte chwili mieszkańcy Koła i okolic zmuszeni są do przesiadek, dłuższych podróży i korzystania ze stacji w Babiaku, Kłodawie, a nawet Kutnie.
Czytaj także: Od jutra koleją dłużej i z przesiadkami… Dwa lata potrwają utrudnienia na linii Warszawa-Poznań
Z czasem mieszkańcy zaczęli przyglądać się zmianom na stacji. Najbardziej spektakularne miały miejsce 29 i 30 sierpnia ubiegłego roku, kiedy wyburzana była konstrukcja schodów i kładki nad peronami.
Czytaj także: Schodów na stacji w Kole już nie ma!
Aktualnie prace na stacji w Kole są zaawansowane, a na podstawie informacji uzyskanych od zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, możemy podać, że prace postępują zgodnie z harmonogramem i planowane są do czerwca bieżącego roku. Ich celem jest oddanie do użytku podróżnych stacji w odnowionej, funkcjonalnej i pozbawionej barier architektonicznych formie.
Obecnie trwają prace przy odbudowie torów. Zmieniają się też perony. Powstaje na nich zadaszenie konstrukcji wiat. Na peronach układana jest już kostka peronowa. Trwają też prace w przejściu podziemnym. Już powstało Lokalne Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym, czyli miejsce, w którym nowoczesny system komputerowy, pod nadzorem dyżurnych ruchu, zapewnia sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Będą w nim wykorzystywane nowoczesne urządzenia.
Nowo perony będą podwyższone do 76 centymetrów, co zapewni komfortowe korzystanie ze wszystkich rodzajów pociągów. Kładkę zastąpi przejście podziemne, które będzie prowadzić z peronu nr 1 na peron nr 2. Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności, na peronie nr 2 zamontowana zostanie winda. Przy peronie nr 1 będzie można korzystać z pochylni prowadzącej do tunelu podziemnego. Dostęp do peronów osobom niewidomym i słabowidzącym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia z wypukłą fakturą i ścieżkami naprowadzającymi. Na peronach zamontowany zostanie dynamiczny system informacji pasażerskiej, a już można zobaczyć tablice z nazwą naszego miasta i kierunkami jazdy. Na platformach staną także m. in. wygodne ławki i kosze na śmieci. Oba perony będą zadaszone. Niestety, nie przewidziano zadaszenia prowadzącego od budynku dworca do peronu.