Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym jeszcze łatwiejsze

0
19
  • Uproszczony formularz oraz wyszukiwarka spraw – to nowe ułatwienia w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”.

  • Wystarczą tylko cztery kroki i wizyta w urzędzie skarbowym umówiona.

  • Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz SMS-em, a dzień przed spotkaniem KAS przyśle Ci również przypomnienie o wizycie.

Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. – Ułatwia to załatwianie spraw i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.

Teraz jeszcze prościej

Strona rezerwacyjna ma nową szatę graficzną oraz uproszczony formularz umawiania wizyty dostępny na podatki.gov.pl

Teraz umówisz wizytę w czterech prostych krokach:

  1. Wybierz województwo oraz urząd.

  2. Wybierz sprawę, którą chcesz załatwić.

  3. Wybierz datę i godzinę wizyty.

  4. Podaj dane kontaktowe.

Jeśli chcesz szybko odnaleźć rodzaj sprawy, którą masz zamiar załatwić w urzędzie, możesz skorzystać z wyszukiwarki spraw.

Statystyki, SMS-y i ankiety

Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już blisko 4,3 mln wizyt, z czego 222,5 tys. w województwie wielkopolskim. Klienci najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi.

Od niedawna działa także usługa powiadamiania SMS-em o umówionej wizycie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

W urzędach skarbowych trwa też badanie opinii na temat obsługi. Każda osoba, która umówiła wizytę przez internet i podała adres e-mail, otrzyma link do anonimowej ankiety. W ten sposób KAS chce pozyskać opinie i wskazówki, co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom.

źródło: Urząd Skarbowy w Kole