Pierwszy pociąg na stacji w Kole w niedzielę, 9 czerwca [FOTO]

1
723
DSC
DSC

Pierwszy pociąg na stacji w Kole już za kilka dni. Stanie się to w niedzielę, 9 czerwca br., kiedy zacznie obowiązywać nowy, letni rozkład jazdy. Takie informacje posiadamy od rzecznika PKP Polskie linie Kolejowe SA. Skończą się zatem przesiadki, zastępcza komunikacja autobusowa i konieczność dojazdu do Babiaka czy Kłodawy, by wsiąść do bezpośredniego pociągu do Warszawy lub Poznania. Mamy ładny, odrestaurowany budynek dworca. Teraz będziemy mieć nowoczesną stację z pociągami. Nareszcie!

Od dwóch lat na naszym portalu śledzimy to, co dzieje się na stacji w Kole. Tak się złożyło, że start serwisu okrągłemiasto.pl zbiegł się z rozpoczęciem remontu na E20 i utrudnieniami spowodowanymi brakiem bezpośrednich połączeń z Warszawą i Poznaniem. Kilka dni po uruchomieniu strony www.okraglemiasto.pl przekazaliśmy wiadomość, że Od jutra koleją dłużej i z przesiadkami… Dwa lata potrwają utrudnienia na linii Warszawa-Poznań.

Przez te dwa lata obserwowaliśmy, jakie zmiany zachodzą na kolskiej stacji. Przekazywaliśmy też informacje o staraniach, by w Babiaku zatrzymywały się pociągi jadące do Poznania i Warszawy. Gdy tak się stało, ku uciesze wielu podróżujących, przede wszystkim studentów, pisaliśmy, jakie bezpośrednie połączenia mają do dyspozycji.

Czytaj o tym: Z Babiaka bezpośrednio do Poznania i Warszawy. Czy na stacji Babiak uda się zatrzymać kolejne pociągi?

Z Babiaka bezpośrednio do Poznania i Warszawy!

Ostatnie miesiące były bardzo ciekawe za sprawą wielkich zmian, jakie przeszła stacja w Kole. Pisaliśmy o tym:

Schodów na stacji w Kole już nie ma!

Stacja w Kole wygląda coraz lepiej! Trwają prace przy przejściu podziemnym

We wtorek, 21 maja br., na naszym fanpage’u na Facebooku opublikowaliśmy kilka zdjęć, jak tego dnia wyglądała stacja w Kole, a dziś prezentujemy najnowsze fotografie. Mamy też najświeższe informacje o tym, na jakim etapie są prace.

Rzecznik prasowy PKP Polskie linie Kolejowe SA, Radosław Śledziński, zapewnia, że postępują one zgodnie z przyjętym harmonogramem. Dotychczas, w trakcie gruntownej modernizacji przebudowane zostały perony nr 1 i 2. Platformy zostały podwyższone do 76 centymetrów, co zapewni komfortowe korzystanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidzącym i niedowidzącym. Są już zadaszenia peronów. Zamontowane są też tablice informacyjne. Na jednej widać nawet plakatowy rozkład jazdy, który będzie obowiązywał od 9 czerwca br. Osoby o ograniczonej mobilności, na peronie nr 2, będą mogły korzystać z windy, a przy peronie nr 1 – z pochylni.

Zakończono prace żelbetowe przejścia podziemnego. – Kładkę dla pieszych zastąpił tunel, zapewniając bezpieczne dojście między peronami nr 1 i 2. W obiekcie wykonane są już główne segmenty. Gotowe są już schody prowadzące z tunelu na peron nr 2. Postępują dalsze prace wykończeniowe. Na stacji są nowe tory i rozjazdy, czyli niezwykle ważne elementy, które umożliwiają pociągom sprawnie i bezpiecznie zmienić tor. Wymieniona jest także sieć trakcyjna – informuje rzecznik.

Przypomnijmy. Prace na stacji w Kole są istotną częścią modernizacji linii kolejowej z Poznania do Warszawy. Inwestycja zwiększy poziom bezpieczeństwa i usprawni ruch kolejowy na jednej z ważniejszych tras w Polsce. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 metrów. Pozwoli to także na sprawne przewożenie ciężkich ładunków pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą państwa.

Inwestycja warta jest ponad 2 mld zł. Jej realizacja planowana jest do końca 2020 roku. Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.

Plakatowy rozkład jazdy można znaleźć na stronie https://portalpasazera.pl/Plakaty

Wystarczy wpisać nazwę stacji i do dyspozycji będziemy mieli pełną informację o wszystkich połączeniach z i do Koła.

A poniżej galeria zdjęć stacji w Kole. Tak aktualnie ona wygląda. Zapraszamy do obejrzenia.

Portal okrągłemiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

1 KOMENTARZ

  1. Zdupiona ta przebudowa … wiaty z blachy falistej i puzzle na chodniku. Jak przyjdzie jesień, deszcze i wiatry nie będzie się gdzie schować, jak wysiądzie się z walizą na kółkach to będzie tragedia prowadzić ją po tej kostce. Czy to przerosło możliwości PKP zainstalować ochronę przed wiatrem i równą nawierzchnię dla walizek?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here