Dla uczniów z Sokołowa to były ferie z ekonomią

0
121
85063986_647907285954855_5960242359949066240_o

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Idei Olimpijskiej w Sokołowie uczestniczyli w zajęciach i wyjazdach odbywających się w ramach projektu pt. „Ferie z ekonomią”. To projekt edukacyjny realizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, do którego przystąpiła gmina Koło. Cel projektu zakładał dostarczenie nowej wiedzy ekonomicznej, aby w dorosłym życiu dobrze zarządzać swoimi zarobkami i znać sposoby zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W ciągu pięciu dni młodzież opanowała wiele nowych zagadnień i pojęć dzięki nabytej wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim, wykonując konkretne zadania. Tematyka prowadzonych zajęć opierała się na 3 modułach: moja przedsiębiorczość, moje finanse i moja firma.

Aby lepiej zrozumieć zagadnienia związane z ekonomią, zorganizowano 3 wyjazdy. Najpierw udano się do jednego z banków, gdzie uczestnicy dowiedzieli się o sposobach nowoczesnej mobilnej bankowości, polegającej głównie na szybkim dostępie do konta i płaceniu za pomocą telefonu komórkowego. Druga z wizyt miała miejsce w firmie produkcyjnej, gdzie poznali historię firmy oraz zakres jej działalności. Uczestnicy projektu mieli możliwość przejścia przez hale zakładu, oglądając cały proces produkcyjny. Na koniec udano się do podmiotu działalności usługowej kawiarni, gdzie dowiedzieli się o prowadzeniu tego rodzaju działalności gospodarczej.

Usatysfakcjonowani efektami kreatywnych zajęć uczniowie podjęli kolejne wyzwanie. Przez najbliższe dwa miesiące będą pracować, tworząc model biznesowy przedsięwzięcia w gminie Koło, a w maju przystąpią do konkursu wiedzy ekonomicznej.

źródło i zdjęcia: Urząd Gminy Koło, SP w Sokołowie

Portal okrągłemiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here